PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU REDUCEREA ABANDONULUI ȘCOLAR
PNRAS-ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU PIRU”
Comunicat de presă PNRAS (PDF)
Schema de Granturi: Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar
Nume beneficiar: ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU PIRU”
Titlul proiectului: PNRAS – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU PIRU”
Cod proiect: F-PNRAS-1-2022-2797
Număr contract de finanțare: 8753/4 din 26.09.2022
Obiectivele proiectului PNRAS:
O1: Îmbunătățirea situației la învățătură și a promovabilității a unui număr de cel puțin 40 de elevi în următorii 3 ani școlari; O2: Încadrarea unității de învățământ într-o categorie de risc mai mic și prevenirea abandonului școlar prin integrarea în mediul favorabil învățării a elevilor aparținând grupurilor vulnerabile și participarea acestora până în anul școlar 2025 la programe extrașcolare menite să crească motivația pentru învățare; O3: Creșterea ratei de participare la EN cu 5% și a ratei de promovare a EN cu câte 5% în fiecare an; O4: Consolidarea relației elevi – părinți – școală – comunitate prin implicarea până în anul 2025 a cel puțin 30% dintre părinții din grupul țintă în activități de formare/ informare/coaching; O5: Folosirea tehnologiei și a metodelor moderne de învățare în cel puțin 25% din activitățile de predare-învățare-evaluare în fiecare semestru |
Grupul țintă: 211 elevi din învățământul gimnazial, clasele V-VIII
Durata: 27.09.2022-26.09.2025
Bugetul proiectului: 756782 lei
– Beneficiarii direcți (componența se poate modifica în cei 3 ani de implementare):
– 40 elevi din clase de nivel gimnazial în risc de abandon școlar;
– 41 elevi cu prezență scăzută la școală;
– 69 elevi cu rezultate scăzute la învățătură;
– 4 elevi au repetat cel puțin un an școlar;
Alte categorii de beneficiari direcți:
– 25 cadre didactice și personal auxiliar care au insuficiente competențe digitale
– 40 părinți implicați în activități de educație parentală (componența se poate modifica în cei 3 ani de implementare). Aceștia au următoarele caracteristici:
- 28% au studii medii
- 69% sunt șomeri
Beneficiari indirecți:
– elevi ai școlii noastre
– cadrele didactice ale unității școlare
– membrii comunității locale
– partenerii educaționali
Comunitatea va fi cea care va beneficia de rezultatele proiectului, prin copii bine pregătiți, comportamente îmbunătățite, progres și rezultate bune la examene.