PNRAS

PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU REDUCEREA ABANDONULUI ȘCOLAR

PNRAS-ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU PIRU”

Comunicat de presă PNRAS (PDF)

Schema de Granturi: Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar

Nume beneficiar: ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU PIRU”

Titlul proiectului: PNRAS – ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU PIRU”

Cod proiect: F-PNRAS-1-2022-2797

Număr contract de finanțare: 8753/4 din 26.09.2022

Obiectivele proiectului PNRAS:

 O1: Îmbunătățirea situației la învățătură și a promovabilității a unui număr de cel puțin 40 de elevi în următorii 3 ani școlari;

O2: Încadrarea unității de învățământ într-o categorie de risc mai mic și prevenirea abandonului școlar prin integrarea în mediul favorabil învățării a elevilor aparținând grupurilor vulnerabile și participarea acestora până în anul școlar 2025 la programe extrașcolare menite să crească motivația pentru învățare;

O3: Creșterea ratei de participare la EN cu 5% și a ratei de promovare a EN cu câte 5% în fiecare an;

O4: Consolidarea relației elevi – părinți – școală – comunitate prin implicarea până în anul 2025 a cel puțin 30% dintre părinții din grupul țintă în activități de formare/ informare/coaching;

O5: Folosirea tehnologiei și a metodelor moderne de învățare în cel puțin 25% din activitățile de predare-învățare-evaluare în fiecare semestru

Grupul țintă: 211 elevi din învățământul gimnazial, clasele V-VIII

Durata: 27.09.2022-26.09.2025

Bugetul proiectului: 756782 lei

Beneficiarii direcți (componența se poate modifica în cei 3 ani de implementare):

– 40 elevi din clase de nivel gimnazial în risc de abandon școlar;

– 41 elevi cu prezență scăzută la școală;

– 69 elevi cu rezultate scăzute la învățătură;

– 4 elevi au repetat cel puțin un an școlar;

Alte categorii de beneficiari direcți:

– 25 cadre didactice și personal auxiliar care au insuficiente competențe digitale

– 40 părinți implicați în activități de educație parentală (componența se poate modifica în cei 3 ani de implementare). Aceștia au următoarele caracteristici:

  • 28% au studii medii
  • 69% sunt șomeri

Beneficiari indirecți:

– elevi ai școlii noastre

– cadrele didactice ale unității școlare

– membrii comunității locale

– partenerii educaționali

Comunitatea va fi cea care va beneficia de rezultatele proiectului, prin copii bine pregătiți, comportamente îmbunătățite, progres și rezultate bune la examene.